Aktivitetsoversigt i Oasen 2024-25

Uge 33 – 35: Udeleg
De første uger af året er dedikeret til udeleg. Vi leger ude-stratego, spiller fodbold, spiller rundbold, vandbowling o.l.
Hold øje med ugeplanen fra uge til uge for de konkrete aktiviteter de enkelte dage.

30. august: Klubaften
Klubaften for 3. klasse og op fra 16.00 – 20.00. Fælles spisning i Oasen fra ca. kl. 16.30 for alle fra 3. klasse og op, der enten er tilmeldt klub-tilbud eller er fuldt indmeldt i Oasen. Fra 17.30 er alle fra 3. og ældre årgange velkommen til aftenhygge, uanset om man er indmeldt i Oasen eller ej.

10. september: Dyredag (BEMÆRK NY DATO)
Vores traditionsrige kæledyrsdag vender tilbage. Her må (medfølgende forældre) medbringes kæledyr i fritteren, som man gerne vil vise frem. Arrangementet kommer til at ligge i tidsrummet 13.40 – 16.00. Invitation udsendes når vi nærmer os.

26. september: Forældremøde i Oasen (BEMÆRK NY DATO)
Det årlige forældremøde i Oasen, i tidsrummet 17.00 – 18.00. Her vil Thomas og Line fortælle lidt om dagligdagen i fritidshjemmet, årets aktiviteter, m.m. Der er naturligvis også tid til spørgsmål og en snak om løst og fast. Dagsorden og invitation udsendes i ugen op til.

Uge 39 – 40: Legoby
Vi samler al Oasens Lego, og bygger i disse uger sammen en stor fælles Legoby med vejnet, butikker, huse, stadion og hvad vi ellers lige finder på.

Uge 41 – 44: Halloween-forløb i multi
Oasens kreative værksted er i ugerne op til halloween dedikeret til halloween-projekter.

11. oktober: Biograftur for 4.-6. klasse
Klubtur til bio med vores klubbørn

Uge 43: Spilleturnering Stratego
Igen i år afholdes brætspilsturnering i Oasen i spillene Stratego, Skak og Uno. Til forskel fra tidligere år, gør vi det i år på den måde, at vi dedikerer en uge af gangen til ét af spillene. Vi starter med Stratego.

Uge 44: Spilleturnering Skak
Spilleturneringen fortsætter med Skak denne uge.

31. oktober: Halloween i Oasen
Vi holder halloween-arrangement i fritteren. Arrangementet kommer til at ligge i eftermiddagspasningen. Husk udklædningen.

Uge 45: Spilleturnering Uno
Brætspilsturneringen rundes af med Uno.

Uge 45 – 48: Julegaveværksted
Årets julegaveværksteder i multi indledes

Uge 46: Rekorduge
En uge i rekordernes tegn. Hvem kan bygge det højeste Lego-tårn, hvem kan gå længst med en terning på hovedet, hvem kan bygge den længste funktionelle kuglebane – og hvad vi ellers finder på!

29. november: Klubaften

Uge 49 – 51: Julegaveværksted fortsat
Vi arbejder videre med julegaveproduktionen og fortsætter helt indtil juleferien.

20.+23. december: Feriepasning

2.+3. januar: Feriepasning

Uge 2 – 3: Stop-motion-forløb på iPads
Vi bruger skolens klassesæt af iPads til produktion af stop-motion-videoer. Her er der mulighed for at sammensætte still-billeder via app, så de laver en film. Det gør det muligt f.eks. at vække sine Lego-byggerier til live, lade et skak-spil spille sig selv, eller noget helt tredje.

Uge 5: Bordtennis
Vi spiller bordtennis i gymnastiksalen med 2. klasse og opefter.

31. januar: Klubaften

Uge 6: Bordtennis
Vi fortsætter bordtennis-forløbet i salen med 2. klasse og opefter.

Uge 8 – 9: Fastelavn i multi

Der laves fastelavnsting i det kreative værksted – herunder pynt og dekorationer samt maling af tønder. Fredag den 23. februar er der fastelavn og tøndeslagning i skoletiden, mens vi sørger for fastelavnsboller i fritteren om eftermiddagen.

Marts

Uge 10 – 11: Fodboldturnering i gymnastiksalen
Endnu en tradition, der plejer at være et stort tilløbsstykke. Vi afholder fodboldturnering i salen og dyster på tværs af årgangene. Det plejer at være nogle enormt sjove uger.

21. marts: Diskofest i Oasen

Oasens diskofest er tilbage for 0.-2. klasse. Vi tager vores fine festtøj på, indretter dansegulv med fed musik og diskolys, og fester lige fra kl. 16.00-18.00. Der skal som sædvanlig også findes en limbovinder eller to! Invitation sendes ud, når vi nærmer os.

Uge 14 – 15: Påske i multi
Vi laver påskepynt og -dekorationer i multi frem mod påskeferien

14. – 16. april: Feriepasning

22. april: Bedsteforældredag i Oasen
Åbent hus for bedsteforældre. Her kan man invitere sine bedsteforældre (eller andre familiemedlemmer) på besøg, og vise sit fritidshjem frem. Der vil være kaffe og kage.

Uge 18: Mors dag i multi
Vi laver traditionen tro overraskelser til mors dag.

Maj

1. maj: Spirestart
Vi siger velkommen til vores nye førskolebørn

Uge 19: Mors dag i multi (fortsat)

Uge 21 – 22: Fars dag i multi
Vi laver selvfølgelig også overraskelser til fars dag.

28. maj: Klubaften

Uge 23: Fars dag i multi (fortsat)

Uge 23 – 26: Udeleg
Juni måned er dedikeret til udeleg. Vi håber på godt sommervejr, og giver den gas med ude-stratego, rundbold, fodbold, vandbowling, etc.

2.-4. juli: Vilde Vulkaner for 3. og 4. klasse

Traditionen tro tager vi 3. og 4. årgang med til den fedeste børnefestival i Vordingborg. Afgang fra Lilleskolen onsdag morgen, hjemkomst fredag tidlig eftermiddag.

Multi i løbet af året

Udvalgte projekter, som vi har planlagt til det kreative værksted i løbet af året: smykkeværksted, figurmaling, gipsstøbning, silk clay, maling på lærred, perleplader m.m.

Bevægelse i løbet af året

Udvalgte bevægelsesaktiviteter i løbet af året: Vi kommer fortsat til at bruge salen flere gange om ugen til forskellige aktiviteter som stikbold, høvdingebold, fri leg o.l. Vi vil også fortsat fra tid til anden danse til Just Dance.

Børnemøder

Hver den første tirsdag i måneden, samles alle børn til børnemøde i Oasen. Her snakker vi om hvad der sker i fritteren, ting vi skal øve os på, ting vi gør godt og børnene kan komme med inputs. Slutteligt kåres månedens fritterbarn, som er et barn der har været særligt hjælpsom og en god kammerat i den forgangne måned. Børnene får også lov at stemme på en ting de gerne vil have til café i løbet af den kommende måned.