Aktivitetsoversigt i Oasen

Uge 2-3 (8. januar – 19. januar): Stop-motion

Skolens låne-sæt af iPads er nu godt oppe at køre, og derfor kan vi genoptage vores traditionsrige nytårs-stop-motion. Vi arbejder med at lave stop-motion film på iPads. Her er der mulighed for at sammensætte still-billeder via app, så de laver en film. Her er der mulighed for at vække sine Lego-byggerier til live, lade et skak-spil spille sig selv, eller noget helt tredje.

26. januar: Klubaften for 3., 4. og 5. klasse

Vi glæder os til endnu en hyggelig aften med de ældste børn.

Uge 5 (29. janur – 2. februar): Bordtennis for 2., 3. og 4. klasse

Bordtennis-uge. Vi spiller hele ugen, så der er masser af mulighed for at få øvet sine evner rundt om bordet.

Uge 8 (19. februar – 23. februar): Fastelavn i multi

Der laves fastelavnsting i det kreative værksted – Herunder pynt og dekorationer samt maling af tønder. Fredag den 23. februar er der fastelavn og tøndeslagning i skoletiden, mens vi sørger for fastelavnsboller i fritteren om eftermiddagen.

Uge 9-10 (26. februar – 8. marts): Fodboldturnering i gymnastiksalen

Endnu en tradition, der plejer at være et stort tilløbsstykke. Vi afholder fodboldturnering i salen og dyster på tværs af årgangene. Det plejer at være nogle enormt sjove uger.

Uge 10-12 (5. marts – 22. marts): Påske i multi

Endnu en højtid, som vi arbejder med i vores kreative værksted.

14. marts: Diskofest i Oasen

Oasens diskofest er tilbage for 0.-2. klasse. Vi tager vores fine festtøj på, indretter dansegulv med fed musik og diskolys, spiser lækre sandwiches og snacks, og fester lige fra kl. 17.00-19.00. Der skal som sædvanlig også findes en limbovinder eller to! Invitation sendes ud, når vi nærmer os.

22. marts: Biograftur for 3., 4. og 5. klasse

Vi tager på endnu en tur til bio-tur med vores klubbørn.

2. april: Bedsteforældredag

Åbent hus for bedsteforældre. Her kan man invitere sine bedsteforældre (eller andre familiemedlemmer) på besøg, og vise sit fritidshjem frem. Der vil være kaffe og kage.

Uge 18+19 (29. april – 8. maj): Mors dag i multi

Vi laver traditionen tro overraskelser til mors dag.

17. maj: Klubaften for 3., 4. og 5. klasse

Årets sidste klubaften.

Uge 21-23 (21. maj – 4. juni): Fars dag i multi

Vi laver selvfølgelig også overraskelser til fars dag.

Juni: Udeleg

Juni måned er dedikeret til udeleg. Vi giver den gas med ude-stratego, rundbold, fodbold, vandbowling, etc.

3.-5. juli: Vilde Vulkaner for 3. og 4. klasse

Traditionen tro tager vi Oasens største børn (3. klasse og op) med til den fedeste børnefestival i Vordingborg. Afgang fra Lilleskolen onsdag morgen, hjemkomst fredag tidlig eftermiddag.

Multi i løbet af året

Udvalgte projekter, som vi har planlagt til det kreative værksted i løbet af året: smykkeværksted, figurmaling, gipsstøbning, silk clay, maling på lærred, perleplader m.m.

Bevægelse i løbet af året

Udvalgte bevægelsesaktiviteter i løbet af året: Vi kommer fortsat til at bruge salen flere gange om ugen til forskellige aktiviteter som stikbold, høvdingebold, fri leg o.l. Vi vil også fortsat fra tid til anden danse til Just Dance.

Børnemøder

Hver den første tirsdag i måneden, samles alle børn til børnemøde i Oasen. Her snakker vi om hvad der sker i fritteren, ting vi skal øve os på, ting vi gør godt og børnene kan komme med inputs. Slutteligt kåres månedens fritterbarn, som er et barn der har været særligt hjælpsom og en god kammerat i den forgangne måned. Det plejer børnene at være meget spændte på.